Home / بشیر امیرخانی / خروج آمریکا از برجام و انزوای جهانی جهموری اسلامی

خروج آمریکا از برجام و انزوای جهانی جهموری اسلامی

بعد از نزدیک بە چهل سال،کشورهای اروپایی و روسیە بە دنبال معاملات شوم اقتصادی با جمهوری اسلامی عملا بر روی نقض فاحش حقوق بشر و قتل عامهایی کە طی این سالها توسط دژخیمان جمهوری اسلامی صورت گرفتە چشم بستند. ترورهای خارج کشور توسط سران جمهوری اسلامی را ماسمالی کردە و بە تجارت و دادوستتد خویش با این رژیم ادامە میدادند.طی این چهل سال بسیاری از قراردادهای سخیف توسط دولتهای غربی و ڕوسیە بە نفع رژیم و بە ضرر ملت ایران افشاە شدە است کە آخرینشان توافق برجام برای بقای این رژیم بود کە در زمان باراک اوباما اتفاق افتاد.
اما با تصمیم قاطعانە دونالد ترامپ و خروج آمریکا از برجام عملا انزوای جمهوری اسلامی در جهان شروع شدە و بایستی مردم ایران با تمام ملیتهایش برای رهایی از یوق این رژیم این فرصت را مغتنم شمردە و هرچە در توان دارند برای سرنگونی استبداد اسلامی در ایران تلاششان را دوچندان کنند.‌هنوز خیلی از تجار ولابیهای جمهوری اسلامی، ایرانی در خارج کشور هستند کە طی این چهل سال دست در دست مقامات رژیم، خون مردم ایران را مکیدەاند و همیشە چوب لای چرخ مردم ایران برای براندازی این رژیم بودە و هستند و از هم اکنون بر علیە ترامپ موضع گیری میکنند و ندا سر میدهند کە این برخورد بە ضرر ملت ایران است!. اینها ساکت نمی مانند و برای بقای این رژیم هر آنچە در توان دارند با لابیهای خود در اروپا و آمریکا بکار خواهند برد تا اروپا از برجام خارج نشود.

Basher Amirkhani

بە گمان من چە اروپا در این قرارداد ننگین بماند یا نماند،زنگ پایان عمر رژیم زدە شدە و تیم ترامپ با قاطعیت هرچە بیشتر پشت براندازی این رژیم هستند. همچنانکە میبینیم در سوریە پایگاهای رژیم هدف قرار میگیرد و روسیە نیز سکوت کردە و هیچ واکنشی نشان ندادە است. اوضاع همچنان در سوریە بە ضرر رژیم است و نیروهایش مورد هدف اسرائیل و آمریکا هستند و اوضاع را بر رژیم تنگ کردەاند. از قرار معلوم سوریە دامی بودە باشد کە آمریکا برای بە دام انداختن رژیم پهن کردە و نشانەهایی از این برخورد عملا بە چشم میبینیم. اکنون زمان آن رسیدە است کە دولتهای اروپایی منافع اقتضادی خودشان را بر ادامە نقض حقوق بشر در ایران ترجیح ندهند و نمایندگان رژیم را از لانەهای جاسوسیشان بیرون کنند.
بعد از خروج آمریکا از برجام مقامات رژیم از بالا تا پایین بە تکاپو افتادەاند و هر کدام بە نوعی ادعا دارند کە خروج آمریکا از برجام نمیتواند روی رژیم تاسیری داشتە باشد، اما شکی نیست از روز اول تاسیرات خروج آمریکا از برجام بر پیکر مقامات جمهوری اسلامی از جملە روحانی نمایان است. دلار ٧٠٠٠ تومانی یکی از نمونهای بارز آن است.
بە باور من نبود یک اپوزسیون قابل اعتماد و منسجم دلیل بقای رژیم جمهوری اسلامی بودە و اگر اپوزسیون ایران از چپ گرفتە تا راست برای دفاع از منافع ملی متحد و هم صدا نشوند، سرنوشت ایران همانند سوریە،عراق و لیبی و یمن خواهد شد. با کوچکترین مداخلە غرب در ایران بقایای زیربنای اقتصاد ایران ویران و متضرر اصلی ملت هستند و لاغیر.مقامات رژیم ثروتهای کلان خود کە هامانا پول ملت ایران است در انبارها و بانکهای خارجی انبار کردەاند، بە محض کوچکترین جرقەای کە اتفا بیافتد آنها ایران را ترک خواهند کرد.امید است اینبار چە آمریکا و چەدولتهای اروپایی در کنار مردم ایران بمانند و بگذارند کە مردم ایران دست این جانیان را از مردم و خاک ایران کوتاە کنند.

بشیر
٩.٥.٢٠١٨

Visits: 73