Home / بشیر امیرخانی / نقش سران ، مردم کشورهای غرب و کشورهای اسلامی در مقابل وضعیت مهاجران

نقش سران ، مردم کشورهای غرب و کشورهای اسلامی در مقابل وضعیت مهاجران

مدتی است کە موج مهاجرت بە کشورهای اروپایی، در حال افزایش است و هر روز بە تعداد آنها افزودە میشود. فکر نکنم کمتر کسی باشد کە نداند،عربستان سعودی، قطر،ترکیە، ایران و خیلی از کشورهای دیگر اسلامی چە نقش مخربی در عراق،سوریە، لیبی و یمن داشتند و چطوری با مشارکت آنها و با پول و خرابکاری آنها مردمان کشورهای نامبردە بە این وضعیت انداختند. هنوز کە هنوز است ،با پول و نیرو سعودیە و ترکیە و ایران و قطر در کشورهای کە از آنها نام بردم دخالت منفی و خرابکاری میشود. بعضی وقتها میگویند کە غرب باعث میشود کە این کشورها دچآر بهران و مردمانشان آوارە شوند، گوییم اینطوری باشد و در مقابل میبینم کە سران و مردمان عادی در کشورهای اروپایی چطوری با آغوشی باز از این مهاجران استقبال میکنند و بە آنها مکان، غذا، پول و امکانات میدهند، ولی برعکس این همە لطف و مهربانی کشورهای اروپایی در مقابل پناهجویان، سران و مردمان کشورهای اسلامی چە کردە و گفتەاند؟ خانە خدا در عربستان سعودی سالها میلیاردها دلار از سامان و پول مردم را بە حلقوم خود میریزد ولی در مقابل هجوم پناهجویان مسلمان کوچکترین نقشی ایفا نمیکند. برای نمونە و برای اینکە سران کشورهای عربی و اسلامی بدانند نخست وزیر فنلاند آقای یوها سیپیلا در اقدامی نادر و بشر دوستانە در مقابل میدیای فنلاند اعلام کرد کە خانە ویلایی و شخصی خود را بە پناهجویان اختصاص خواهد داد و همزمان از مردم فنلاند نیزخواست کە از پناهجویانی کە بە فنلاند میآیند استقبال کنند. من بە خودم میبالم کە چنین انسانی نخست وزیر مملکتم است کە با وجود مشکلات اقتصادیی کە فنلاند با آن روبرو است،چنین موضعی در مقابل پناهجویان گرفتە است.

آقای اردوغان شب و روز با در دست گرفتن قران و اسلام اسلام کردن سودای امپراطوری اسلام بر سر دارد ولی در مقابل هجوم پناهجویان مسلمان سکوت اختیار میکند، نە تنها حاضر نیست کوچکترین امکاناتی در اختیار این پناهندگان مسلمان بگذارد بلکە راهای دریا بە طرف یونان ر بە روی آنها باز میکند تا طعمە دریاها شوند. در آیندە تاریخ حکم خواهد کرد و خواهد نوشت کە مسلمانان در ابعاد گستردە بە کشورهای اروپایی و غیر مسلمان پناە بردە و از طرف این مردم بە قول مسلمانها کافر مورد استقبال گرم قرار گرفتند، در مقابل سران و کشورهای مسلمان باید در مقابل تاریخ شرمسار و سرافکندە باشند.

باشد تا این مردم مسلمان نیز کمی بیشتر فکر کنند و بە خود بیایند کە در هنگام بهران چە کسی بە کمک آنها کمک میکند؟

 

بشیر

٥.٩.٢٠١٥

 

لhttp://www.msn.com/fi-fi/uutiset/kotimaa/%e2%80%9djalomielist%c3%a4%e2%80%9d-%e2%80%93-sipil%c3%a4n-kotitalotarjous-noteerattiin-laajasti-maailmalla/ar-AAdZeox?ocid=spartandhp&fullscreen=true#image=1

Visits: 135

دیدگاهتان را بنویسید