Breaking News
Home / بیانیە فارسی / بیانیە سازمان دمکراتیک یارسان در رابطە با سیاست بحران‌آفرین و مخرب جمهوری اسلامی ایران در منطقە خورمیانە

بیانیە سازمان دمکراتیک یارسان در رابطە با سیاست بحران‌آفرین و مخرب جمهوری اسلامی ایران در منطقە خورمیانە

 

یارسانمدیا
١٥/٠٤/٢٠٢٤

 

چهل و شش سال از حاکمیت نامشروع جمهوری جنگ و ولایت فقیه بر سر زمین ما میگذرد. رژیم اسلامی حاکم بر ایران از سال ۱۳۵۷ خورشیدی تاکنون کشور ایران را اشغال نموده و تمامی مردم ایران را به گروگان گرفته است. رژیم جمهوری اسلامی با ایدئولوژی حاکمیت اسلامی و جنگ افروزی در منطقه و جهان، امنیت و صلح جهانی را نیز تهدید جدی نموده و با حمایت از گروهای افراطی و تروریست در خاورمیانه و جهان بطور سیستماتیک و سازماندهی شده توسط سپاه پاسداران و نیروی تروریستی قدس، علنا منطقه را به بحران کشیده و برای آغاز جنگی تمام عیار و خانمانسوز  در بوق و کرنا میزند. زیرا تنها راه بقای خود را در جنگ افروزی در منطقه و سرکوب در داخل کشور میداند.

سازمان دمکراتیک یارسان در راستای اهداف استراتژیک خویش، سیاستهای ماجراجویانە رژیم جمهوری اسلامی کە خطرناک، ضد آشتی، امنیت و ثبات سیاسی در منطقە و جهان است  را بە شدت محکوم می‌کند. این سازمان معتقد است کە رژیم اسلامی با پیروی از نظام فکری و ارزشی قرون وسطایی خود در یک جنگ همیشەی با مردم ایران قرار دارد، که هر روز مردم را در خیابانها و زندانها شکنجە و بە قتل می رساند. این حملە نظامی بە اسرائیل تنها ابزاری برای اثبات خود که بهای آن را مردم بی‌دفاع و از سفرەی خالی مردم پرداخت می شود. این جنگ هیچ ربطی بە مردم ایران ندارد و تنها برای بقای نظام ولایت فقیە و سرکوب مردم معترض است.

سیاست سازمان دمکراتیک یارسان بر این اصل استوار است که تنها سقوط رژیم جمهوری اسلامی راە برون‌رفت از بحران همەجانبە‌ی کنونی می‌باشد، بنا بر این ما از جامعه جهانی، شورای امنیت سازمان ملل و دول غربی خواهان و خواستاریم  کە سیاست مماشات و ارتباط با رژیم جمهوری اسلامی را برای رسیدن به صلح جهانی بازنگری کنند و از مخالفان حقیقی و نیروها و سازمانهای آزادیخواە ایرانی حمایت کنند تا امکان سقوط این نظام کە ادامە حاکمیتش نهایتا منطقە را بە جنگی خانمان سوز میکشاند بە دست مردم آزادیخواه در سراسر ایران، سازمانها و اپوزیسیون ایرانی فراهم شود.

شورای مرکزی سازمان دمکراتیک یارسان

١٥م آوریل ٢٠٢٤م

Visits: 111