Home / علی مهرابی / تشکیل پرونده‌ی قضایی برای یک فعال یارسانی و خروج اجباری از وطن خویش در پی داشت

تشکیل پرونده‌ی قضایی برای یک فعال یارسانی و خروج اجباری از وطن خویش در پی داشت

تشکیل پرونده‌ی قضایی برای یک شهروند کُرد در کرمانشاه، خروج اجباری این فعال یارسان را درپی داشت.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، نیروی انتظامی حکومت اسلامی ایران برای یکی از کارکنان دانشگاه رازی کرمانشاه به نام فرهاد مرادی فرزند یارمراد پرونده‌ی قضایی تشکیل داد.

حراست دانشگاه رازی پس از احضار این مدرس کارآموزی دانشگاه، او را از کار اخراج کردند.

فرهاد مرادی که دارای مدرک مهندسی عمران از کرمانشاه است، به اتهام آنچه “توهین و تبلیغ علیه نظام و ولایت” عنوان شده، با شکایت رسمی نیروی انتظامی به دادگاه فراخوانده می‌شود.

29264.jpg

این شهروند ٣٥ ساله در گفتگو با خبرنگار کُردپا گفت: “پس از بازداشت موقت با تودیع وثیقه از زندان آزاد شدم و اکنون در کشور نروژ پناهنده هستم”.

مرادی با رد اتهام دستگاه قضایی مبنی بر “شرکت و هماهنگی در اعتراضات مردمی”، اظهار نمود که بنده به عنوان یک شهروند کُرد پیرو آیین یارسان از حق و حقوق این بخش از مردم کردستان دفاع کرده‌ام.

وی در پایان تصریح کرد: حدود ١٥ سال سابقه‌ی کار به عنوان مدرس کارآموزی عمرانی را داشتم و پس از تماس‌های متعدد از نیروی انتظامی و دادگاه و نیز ترس از صدور حکم سنگین، از کشور خارج شدم.

در ماه‌های اخیر فشار و تهدید شهروندان یارسان در شهرهای کُردستان به ویژه کرمانشاه روندی صعودی داشته و در همین ارتباط چندی قبل سيد امين عباسی شاه ابراهیمی از فعالين مدنی جامعه – و عضو مجمع مشورتی فعالين مدنی يارسان به اداره‌ی اطلاعات این شهر احضار و مورد بازجویی قرار گرفت.
وی قبلا نيز چندين بار از سوی ماموران وزارت اطلاعات و اداره آگاهی مورد بازجویی قرار گرفته است.

بنابه گفته‌ی علی مهرابی فعال یارسان؛ جامعه‌ی یارسان به علت دو هویت کُرد بودن و یارسان بودن از سوی حکومت ایران با تبعیض مضاعف روبرو هستند.

Visits: 15

دیدگاهتان را بنویسید