Home / بیانیە فارسی / بیانیە سازمان دمکراتیک یارسان(سدی) در رابطه با احتمال حمله نظامی ترکیە بە کردستان سوریه “روژئاوا”

بیانیە سازمان دمکراتیک یارسان(سدی) در رابطه با احتمال حمله نظامی ترکیە بە کردستان سوریه “روژئاوا”

یارسان مدیا
٠٩\١٠\٢٠١٩

شورای مرکزی سازمان دمکراتیک یارسان:
با عقب نشینی نیروهای نظامی ایلات متحده امریکا، ارتش ترکیە در تدارک حمله وسیعی بە مناطق تحت کنترل کردهای سوریە افتادە است و قصد دارد جنگی تمام عیار بە راە بیندازد و این مناطق را بە اشغال خود درآورد.

بیانیە سازمان دمکراتیک یارسان(سدی) در رابطه با احتمال حمله نظامی ترکیە بە کردستان سوریه “روژئاوا”

سازمان دمکراتیک یارسان تهدیدات دولت ترکیە علیە کردستان سوریە را بە شدت محکوم میکند و این اقدامات را تلاشی برای بە هم زدن صلح و آرامش نسبی است کە ملت کرد با فداکاری و از خود گذشتگی در این مناطق بوجود آوردە است. ما معتقدیم کە اشغال مناطق نامبرده نە تنها تهدیدی مستقیم برای صلح و ثبات در شمال سوریه میباشد بلکە میتواند توازن قدرت را در این مناطق بە هم بزند و نیروهای داعش دوباره فرصت سازماندهی را پیدا کنند و منطقه را دچار بحران جدیدی کنند.

یادآوری میشود کە پیروزی نظامی ائتلاف بین المللی بر داعش کە بعد از کنترل این نیروی تروریستی بر بخش عظیمی از خاک سوریە و عراق بوجود آمد کاملا بستگی بە هماهنگی و حمایت کردها صورت گرفت. پیشمرگان کرد در کردستان عراق و یگان‌های مدافع خلق “ی‌پ‌گ “و نیروهای سوریه دموکراتیک در غرب کردستان “روژئاو” بە موثرترین نیروها در برابر نیروی کە جهان را تهدید میکرد در آمدند. بعد از جنگهای خونین نهایتا نیروهای کرد بر داعش فائق آمدند و شهرهای اشغال شدە را از وجود آنها پاک کردند و بدین سان شکست داعش توسط کردها بە یک واقعیتی تبدیل شد کە تحسین تمام آزادی خواهان جهان برانگیخت.

کردهای سوریە بارها از طرف ترکیە تهدید شدەاند، عقب نشینی آمریکا از این منطقە تحت کنترل انها این امکان را فراهم میکند کە سردمداران این کشور رویای از بین بردن کانتونها خود گردان کردها عملی کنند و این خیانتی بزرگ از طرف ایالات متحدە و جامعە جهانی بر علیە کوردها بە حساب میاید چونکە آنان با بە کشتە دادن هزاران نفر از فرزندان خود در برابر داعش کە امنیت جهان را بە خطر انداختە بود قد علم کردند و خاورمیانه را از شر این گروە تروریستی رها کردند. همچنین این اقدام امریکا و عدم پشتیبانی کافی جامعه جهانی از کوردها آنان را در برابر ارتش ترکیە کە دومین ارتش قدرتمند ناتو بشمار می آید تنها میگذارند و هر چند کە کردها نشان دادەاند کە آمادگی دفاع از خود را دارند ولی این جنگ میتواند موجب خسارات جانی و مالی فراوانی گردد.

بنا بر این سازمان دمکراتیک یارسان از جامعه جهانی میخواهد کە اقدام کافی را برای جلو گیری از عملیات نظامی دولت ترکیە علیە کردستان سوریە “روژئاوا” بە عمل آورد.

سازمان دمکراتیک یارسان

YDO Cover bilde

Visits: 409

دیدگاهتان را بنویسید