Home / پستهای تازە / گزارش کمیته سدی دانمارک برای کمیسیون انتشارات و آگاهی سدی. (تظاهرات حمایتی از جنبش انقلابی در ایران)

گزارش کمیته سدی دانمارک برای کمیسیون انتشارات و آگاهی سدی. (تظاهرات حمایتی از جنبش انقلابی در ایران)

یارسانمدیا ۱۲.۳.۲۰۲۳

روز شنبه مورخه سوم مارس بر اساس از پیش تعیین شده با توجه به فراخوان جمعی از ایرانیان دانمارک در شهر آهوس (جزیره یولند) تظاهرات در حمایت از مبارزان انقلابی داخل کشور علیه سیستم استبداد حاکم بر ایران برگزار شد. در این تظاهرات که سخنرانان از پیش وقت گرفته بودند، از جمله حزب سوشیال دموکرات دانمارک، فعالین حقوق‌بشری دانمارکی و ایرانی و کمیته کشوری دانمارک سازمان دمکراتیک یارسان جزو سخنرانان برنامه بودند. نمایندگان سازمان دمکراتیک یارسان در این راهپیمایی و سخنرانی عمومی: علی جوانمیری “یار سازمان در بخش تبلیغات و روابط عمومی سازمان در دانمارک”، فرمان صیادی یار تشکیلاتی سازمان در کمیته دانمارک” و سید اشکان حسینی حضور به عمل آوردند. پیام کمیته دانمارک “سدی” را سید اشکان حسینی به نیابت از یاران سازمان خوانده شد.

متن پیام: خانم‌ها، آقایان، مردم آزادە درود و همیشە بە رزم و مقاومت بنام زن، زندگی، آزادی دیروز روز ملی”لباس کوردی” بود، بهمین دلیل امروز با این لباس کە یکی از سمبل‌های مقاومت و شناسنامه کوردی است، با شما همراه هستیم در این مبارزە برضد یکی از سفاک‌ترین و ضدانسانی‌ترین رژیم‌های تاریخ جهان، یعنی رژیم جمهوری اسلامی. قسم بە خون یاران، ایستادەایم تا پایان. رژیم جمهوری اسلامی همەی آزادی‌های اساسی از انسان ایرانی سلب کردە و کشور را کاملا با دستگاە سرکوب و سیستمی توتالیتر براساس ایدئولوژی مذهبی بە یک زندان بزرگ برای همەی ایرانیان تبدیل کردە است. ایران در سطح بین المللی منزوی، عقب گرد اقتصادی و فرهنگی، نبود آزادیهای ابتدائی، پایمال کردن حقوق زنان و سرکوب سیستماتیک مردم منجر بە طغیان خشم مردم در سراسر کشور برای برچیدن بساط رژیم ولایت فقیە شدە است. نزدیک بە ٦ ماه از خیزش انقلابی “زن، زندگی، آزادی” می گذرد. با توجە بە سرکوب‌های گسترده و ماشین کشتار از کوردستان تا سیستان و بلوچستان و در سراسر ایران، نه فقط مردمان ایران را مرعوب نکرده، بلکە جوامع متکثر ایران عزم خود را برای گذار کامل از جمهوری اسلامی و تمام ارزش‌ها و قوانین متحجر و واپسگرای قرون وسطایی آن جزم کردە و نیروی همبستگی در میان مردم را تقویت نموده است. جنبش انقلابی “زن، زندگی، آزادی” خیزش یک نسل شکست ناپذیر است، که مصمم‌اند نقطه پایانی بر عمر نظام جمهوری اسلامی ایران بگذارند.” این جنبش مدرن منحصر بفرد می‌باشد چرا که توانستە تغییراتی بنیادین در تفکر انسان ایرانی در همەی زمینەها از جمله زیستن مشترک در جوامع موزاییکی ایران به وجود آورد و یک ذهنیت نو را دربارە مدارا، رواداری، دمکراسی و پلورالیسم سیاسی و فرهنگی در میان مردم را احیا کند. ما با تمام توان از ارزش‌های این جنبش تا رسیدن بە آرمان‌های این جنبش تحت نام و فلسفەی “زن، زندگی، آزادی” ادامە خواهیم داد و اتحاد و قبول کردن تفاوت‌ها و پزیرش تعدد و تکثر بعنوان خصلت‌های بارز این جنبش راە نجات مردمان ایران و سرنگونی رژیم کهنەپرست جمهوری اسلامی ایران است. همیشە بە رزم زن، زندگی، آزادی

۱۳.۳.۲۰۲۳

کمیته کشوری دانمارک سازمان دمکراتیک یارسان

Åbn billede

Visits: 38