Home / آرشیو سدی / بیانیە سازمان دمكراتيک يارسان در رابطە با حملات هدفمند حماس به خاک اسرائیل و هدف قرار دادن شهروندان این کشور

بیانیە سازمان دمكراتيک يارسان در رابطە با حملات هدفمند حماس به خاک اسرائیل و هدف قرار دادن شهروندان این کشور

یارسانمدیا
‏09‏ أكتوبر‏، 2023

همچنانكه درصدر اخبارتلویزیونهای دنيا شاهد هستيم  گروه حماس، بي شک، با همكاری دیگر نيروهای نيابتی جمهوری اسلامی طی حملەای گسترده و غافلگيرانه، در آستانە ایام “یوم کیپور و کوسا “‌ ، به داخل خاک اسرائيل نفوذ كرده و صدها شهروند اسرائيلی اعم از نظامی و غير نظامی را كشته و بيش از صد نفر را اسير و به داخل خاك فلسطين انتقال دادە است. همزمان با اين حمله هزاران موشک كاتيوشا به سمت اسرائيل پرتاب شدە كه تلفات زيادی بر جای گذاشت.

ويدئوهای پخش شدە نشانگر رفتار غیر انسانی گروه حماس با اجساد کشتە شدگان وشهروندان اسیر اسرائیلی است کە ثابت میکند كه اين گروها بە هیچکدام از قوائد و قوانین جنگی متعارف بين المللی پایبند نیستند و همانند يک گروه خشن و تروريستی با گروگانها  نظامی و غير نظامی رفتار می کنند.

هر چند از نظر نظامی، فعلا،  براي کارشناسان نظامی قابل درک نيست كه چگونه با توجه به سيستم قدرتمند اطلاعاتی و گنبد آهنین اسرائيل و نوار امنيتی منطقه كه تحت حفاظت بسيار شديد است اين گروه توانسته با موشک های کوتاە برد آسمان اسرائیل را بە تسخیر در آورد و به داخل خاک اسرائيل نفوذ كند. شكی در آن نيست كه جمهوری اسلامی، همانطور ک وال استريت جورنال می گوید، با تمام توان مالی و اطلاعاتی پشت اين عمليات بوده و در آینده نیز خواهد بود.

مقدمات و مذاکرات سە جنابە آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی در حال نتیجە بخشیدن برای ایجاد روابط سیاسی بین طرفهای گفتگو در مورد مسائل فلسطین و روابط جهان عرب با اسرائیل است و جمهوری اسلامی و گروهای وابسته به آن  این اقدام را در تضاد با منافع راهبردی خود می دانند.

سازمان دمكراتيیک يارسان ضمن حمایت از قطعنامە ٢٤٢ سال ١٩٦٧شورای امنیت سازمان ملل و حقوق مسلم و طبیعی مردم فلسطین، شديدا حملاتی کە مردم بیگناە و غیر نظامی را هدف قرار دهد محكوم  می کند  و از سازمانهای حقوق بشری و از دولت‌های دمكراتيک دنيا خواستار آن است  كه سپاه تروريستی پاسداران انقلاب اسلامی ،کە پشتیبان اصلی این اقدامات آتش افروزانە است، را در لیست سازمانهای تروریستی قرار دهند.

سازمان دمكراتيک يارسان باور دارد تا جمهوری اسلامی در قدرت است اين گروها، از جمله حماس، به كارهای تروريستي خود ادامه خواهند داد و خاورمیانە با وجود این رژیم صلح و آرامش را بە خود نمی بیند.

سازمان دمکراتیک یارسان

شورای مرکزی

‏09‏ أكتوبر‏، 2023