Home / بیانیە فارسی / پیام سازمان دمکراتیک یارسان به مناسبت فرارسیدن سال ٢٠١٨ میلادی

پیام سازمان دمکراتیک یارسان به مناسبت فرارسیدن سال ٢٠١٨ میلادی

 

سازمان دمکراتیک یارسان آغاز سال جدید میلادی را به تمامی پیروان مسیحی، بویژه هم میهنان مسیحی کورد و ایرانی تبریک گفتە و امیدوار است،  سال ۲۰۱۸ سال آشتی و همزیستی مسالمت‌آمیز و مدارا در جهان باشد و مردم ایران و خاورمیانە بە خواستەهای دیرینەی خودشان کە همان آزادی و دمکراسی و امنیت سیاسی و اجتماعی میباشند، برسند.

سال ۲۰۱۷  برای بعضی از کشورهای پیشرفتە دنیا، سالی همراە با موفقیت اقتصادی و امنیتی و دستاوردهایی در سطوح و عرصەهای مختلف بودە، اما در خیلی از کشورهای عدم توسعە  متاسفانە سالی فاجعەبار، ناخوشایند و همراە با آوارگی و نادیده‌گرفتن حقوق انسانها و اقلیت‌های نەتەوەی و دینی تحت ستم بودە است .

ایران در سطح بین‌المللی، کشوری حامی تروریسم و بانی بی ثباتی در منطقە شناختە می شود و برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران دولت آمریکا آشکارا خواهان براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران در کلیت خود می باشد. ایران روابط خوبی با کشورهای عربی ندارد و در انزوای تقریبی منطقەای قرار گرفتە است. از لحاظ داخلی مردم ایران در سخت ترین موقعیت سیاسی و اجتماعی و اقتصادی بسر میبرند و آزادیهای مردم از قبل بیشتر محدود شدە و مردم از لحاظ اقتصادی در بدترین شرایط تاریخ بسرکار آمدن جمهوری اسلامی هستند و تاب تحمل شان از این رژیم به پایان رسیدە است.

 

سال ٢٠١٧ برای مردم استان کرمانشاە، مخصوصا شهر سرپل ذهاب سالی فاجعەبار بود و مردم هنوز بر اثر زلزلە آبان ماە در سرمای زمستان زیر چادرها زندگی میکنند و حکومت روحانی در بهبود زندگی زلزلەزدەگان ناتوان ماندە، و بدون کمک مردم غیور سرتاسر ایران آمارهای تلفات می‌توانست خیلی بیش از آن می بود کە الان هست.

 ناعادلتی ها و سرکوبگری ها و بە غارت بردن ملیاردها دلار از اموال مردم، مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در ایران باعث اعتراضات مردمی در سرتاسر ایران گشتە و مردم با شعارهایشان عملا خواهان براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران در تمایت خود آن می‌باشند.

 

سازمان دمکراتیک یارسان امیدوار است کە سال جدید میلادی برای تمامی مردم جهان، منطقه و بویژه نەتەوەی کورد و مردم سرتاسر ایران سالی مملو از دستاورد، رسیدن بە خواستەهایشان و  استقرار آشتی، آزادی و عدالت اجتماعی باشد.

سازمان دمکراتیک یارسان بە یکایک هم‌میهنان مبارز و آزدیخواە ایران کە این روزها در خط مقدم مبارزە علیە دیکتاتوریت می‌باشند درود و تبریک آغاز سال نو میگوید.

امیدواریم سال جدید میلادی، سال سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی ایران و سال پیروزی مردم به ستوه آمده‌ی ایران باشد. امید است همەای مردم  ایران فارغ از هرگونه تعلق و وابستگی آئینی، اتنیکی و سیاسی، متحد و یکپارچە با عزمی راسخ در سنگر مبارزه با رژیم آخوندی ایران، به حقوق انسانی و دمکراتیک خود دست یابند.

سازمان دمکراتیک یارسان

کمیتە مرکزی

٣١/١٢/٢٠١٧

Visits: 11