Home / آرشیو سایت / تروریست شناخته شدن سپاه پاسداران، نتیجه سیاست مداخله جویانه جمهوری اسلامی در امور کشورهای مجاور!

تروریست شناخته شدن سپاه پاسداران، نتیجه سیاست مداخله جویانه جمهوری اسلامی در امور کشورهای مجاور!

یارسان مدیا
٩\٤\٢٠١٩

یارسان مدیا:

همانطوری که میدانیم دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهوری آمریکا، روز دوشنبه ۱۹ فروردین کلیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست «سازمانهای تروریستی خارجی» قرار داد. رئیس ‌جمهوری آمریکا، سپاه پاسداران را ابزار اصلی حکومت ایران در راستای هدایت و مدیریت اقدامات آشوب گرانه و اجرای اقدامات تروریست بین المللی دانست.

شناخته شدن یک نهاد دولتی بە عنوان تروریست شاید برای کسانی کمتر تحولات منطقه دنبال میکنند دور از انتظار است، ولی برای فعالان سیاسی، اپوزسیون حکومت اسلامی و بطور کلی مردم ایران کاملا قابل درک است و در واقعە این اقدام باید مدتها قبل انجام میگرفت.

بر شمردن اقدامات نا ثبات کننده و ویرانگر اهرم دخالت حکومت اسلامی در ظرفیت این گزارش نیست ولی اگر ما بە هزینه هنگفتی کە صرف حضور سپاه پاسداران در کشورهایی چون عراق، سوریه، لبنان، یمن و سایر نقاط خاورمیانه به منظور صدور انقلاب اسلامی میشود نگاهی داشته باشیم در خواهیم یافت که بخشیدن صفت تروریست بە سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تعجب برانگیز نیست.

جمهوری اسلامی در راستای دخالت در امور کشورهای اسلامی و همجوار اقدام بە ایجاد سازمانهای تروریستی از جمله جزب اللە (لبنان)، سازمان جهاد اسلامی (لبنان) و دیگر سازمانهای تروریستی کردە است، این سازمانهای تروریستی کە مستقیما زیر نظر سپاه قدس شاخە برون مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عمل میکنند. انفجار مقر تفنگداران آمریکا در بیروت در ۲۳ اکتبر سال ۱۹۸۳ که در جریان آن ۲۴۱ نظامی آمریکایی، ۵۸ نظامی فرانسوی و ۶ غیرنظامی جان باختند از جمله اقداماتی هستند کە توسط اینطور سازمانی انجام گرفتە میشود کە از کیسه مردم ایران تغذیه میگردند. یادآوری میشود کە سازمان جهاد اسلامی (لبنان) مسئولیت این حمله مرگبار نامبرده بە عهده گرفتە است.

انفجار مرکز همیاری یهودیان در ۱۸ ژوئیه ۱۹۹۴ که در جریان آن ۸۵ نفر از شهروندان یهودی تبار آرژانتینی جان خود را از دست دادند و بیش از سیصد نفر زخمی شدند یکی دیگر از نمونه های اقدامات تروریستی نیروهای برون مرزی سپاه پاسداران است کە چهره تروریستی این نهاد را نمایان میکند. دولت آرژانتین بعد از انجام تحقیقات مفصل در مورد این انفجار اعلام کرد که نقشه این بمب گذاری در تهران کشیده شده و توسط حزب‌الله لبنان با فرماندهی عماد مغینه انجام شده ‌است. جمهوری اسلامی معمولا دست داشتن در چنین عملیات های تروریستی را رد میکند.

ناگفته نماند کە ماهیت سرکوبگرانە و تروریستی سپاە پاسدارن برای مردم ایران در روزهای اول بنیانگذاری این نیروی نظامی مشخص شدە است و دیگر نیازی بە این نیست کە ایرانیان بە دنبال تصمیم امریکا نظری متفاوت از قبل در مورد آن داشتە باشند. ترور شاهپور بختیار اخرین نخست وزیر نظام سابق، دکتر عبدالرحمن قاسملو و صادق شرفکندی از رهبران حزب دمکرات کردستان ایران و صدها شخصیت سیاسی مخالف این نظام در خارج از کشور، ماهیت تروریستی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را برای مردم ایران آشکارا کرده است و شناخته شدن این نیرو بە عنوان تروریست نتیجه این سیاستهای مداخله جویانه حکومت اسلامی است.

یارسان مدیا

 

Visits: 131

دیدگاهتان را بنویسید