Home / پانل آزاد / قربانی دیگری از جنس ستم جنسیتی!

قربانی دیگری از جنس ستم جنسیتی!

 

یارسان مدیا
‏16‏-سپتامبر‏-22

ن: مهرانگیز نعمتی

مهرانگیز نعمتی

ساختمان وزرا و بازداشتگاه وزرا ، نامی نام آشنا برای دخترانی که گذرشان به تهران می افتد و نمی خواهند تن به حجاب اجباری و ستم جنسیتی بدهند. این روزها در بازداشتگاه وزرا در تهران دختران کم حجاب تنها به قول حکومتی ها ارشاد نمی شوند، بلکه شکنجه تا حد مرگ مغزی می شوند .

مهسا امینی ( ژینا) دختری  ۲۲ ساله اهل سنندج ( سنه) که با خانواده‌اش به تهران سفر کرده بود توسط گشت ارشاد تهران دستگیر و به وزرا برده شد و به خاطر شکنجه مأموران رژیم ضد زن اسلامی به مرگ مغزی دچار شد و جان باخت. البته که وحشیگری های مأموران رژیم اسلامی ايران مسبوق به سابقه است! در سال‌های اخیر مقوله ی حجاب اجباری در ایران با مبارزات گسترده زیادی رو به رو شده و زنان زیادی در کف خیابان ها حجاب از سر برداشتند، آنها برای دستیابی به یکی از بدیهی ترین حقوق انسانی خود مبارزه می کنند اما پاسخ حکومت همواره سرکوب، بازداشت و سالها زندان بوده است و امروزه مجازات کم حجابی در نوع خودش به قتل رسیده است.

ون های سبز رنگ نیروی انتظامی به بهانه ی آنچه که ارتقاع امنیت اجتماعی خوانده میشود در شهرها امنیت را از زنان سلب کرده اند و وحشت ، نا امنی و وحشیگری را به معنای واقعی به یدک می کشند. پدیده ای به نام گشت ارشاد که امروزه به ” گشت کشتار ” تبدیل شده است.

قتل ژینا تنها نمونه‌ای از برخورد غیرانسانی گشت‌های ارشاد با زنانی است که پوشش مورد نظر حکومت را رعایت نمی‌کنند و تا زمانی که در مقابل این حکومت ضد بشر، انقلابی زنانه رخ ندهد ژینا اولین و آخرین قربانی این سیتم مردسالار و ضد زن نخواهد بود و زنان زیادی مجبور به تحمل و تقبل قوانینی خواهند بود که بنیادن ضد زن است.

واکنش ها و اعتراضات به این نمونه جنایات نشان می‌دهد که جامعه هنوز زنده است اما مرثیه سرایی و دادن شعار کافی نیست بلکه نیاز به جنبش رادیکالی و انقلابی زنانه است. در آن شکی نیست که زنان زیادی با پتانسیل سیاسی بالایی در جامعه ایران وجود دارند و تنها نیاز به سازماندهی در مسیر صحیح دارند.

در نظام جمهوری اسلامی ایران حکومتی که آغشته به سم مخرب دین است  تجاوز به حریم خصوصی زنان قانونی و شرعی است  و تمامی دستگاه های قضایی ، حکومتی و آموزشی در مسیر ضدیت با زن هدایت می شوند.

زنان نباید اجازه بدهند که مساله زن کشی نرمالیزه و به حجاب تقلیل داده شود ما باید آگاه باشیم که در ایران سیستمی بنیادن ضد زن حاکم است که به بهانه های مختلف زنان را مورد هدف قرار میدهد.

ما زنان نیاز به سازماندهی مستقل داریم و این امر مستلزم آموزش و آگاهی است. نظام حاکم مردسالار همواره از عدم آگاهی جامعه بهترین بهره برداری سیاسی را می کنند. این مساله بسیار قابل تامل است و ضدیت حکومت اسلامی با زنان تنها به مساله حجاب ختم نمی شود. حکومت اسلامی که غرق در بحران های سیاسی اقتصادی و اجتماعی است با هدف قرار دادن زنان که نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند در واقع آزادی جامعه، فرهنگ و بنیاد خانواده ها را هدف قرار داده است. این امری بدیهی است که ” هیچ جامعه ای آزاد نخواهد شد اگر مبنای آزادی، آزادی زن نباشد”

مهرانگیز نعمتی

۲۰۲۲/۰۹/۱۶ استکهلم

Visits: 371