Home / پانل آزاد / جنایت های داعش علیە مردم ایزدی در شنگال

جنایت های داعش علیە مردم ایزدی در شنگال

یارسانمدیا

٢٢م مە ٢٠٢٣م

در سال ۲۰۱۴ با حمله داعش به کردستان عراق،جنایتهای خوناکی روی داد اما هیچکدام ترسناکتر از قتل و عام مردم شنگال که ایزدی هستند،نبود. قبل از ورود داعش به شهر شنگال پیشمرگه های بارزانی قول دفاع از جان مردم شنگال را داده بودند ولی متاسفانه شب شنگال را ترک کردند و مردم بی دفاع شنگال بودند و  هزاران داعشی وحشی که مردم شنگال را کافر میدانستند. آن شب داعشی ها مردان و بچه ها را قتل و عام کردند و سه هزار زن ایزدی را به بردگی و کنیزی گرفتند و با فروش این زنان میخواستند به تمام مسلمانان دنیا بگویند که داعش چقدر به لشکر محمد و صدر اسلام نزدیک است. در واقع یک سیگنال برای تمام مسلمانان بود که به آنها بپیوندند و اینگونه هم شد و هزاران مسلمان از کشورهای مسلمان و حتی اروپایی به گروه داعش پیوستند . اما واقعا دلیل این همه جنایات و وحشیگری های داعش به مردم ایزدی شنگال چه بود و از کجا نشات میگیرد؟

 

همه ما می‌دانیم که قرآن به صراحت گفته کسانی که اسلام را باور ندارند کافر هستند و حکم کافر مرگ است،و باید همه بدانند که نظر قرآن درمورد مسلمانانی که اسلام را ترک میکنند چیست ؟

کامل‌ترین جواب مرگ است،چون حکم ارتداد در اسلام مرگ است و در بعضی موارد حتی نزدیکان فرد مرتد هم با مشکلاتی مواجه شدند،

یوسف ندرخانی یک مثال کامل است از خشونت ایران و اسلام که فقط به خاطر ترک کردن اسلام و مسیحی شدن، اول به اعدام محکوم شد و (پرونده‌ای که حتی هیلاری کلینتون و تری جونز  و هرمان گروهه دبیرکل حزب دمکرات مسیحی آلمان،دزموند توتو اسقف اعظم آفریقای جنوبی و… واکنش نشان دادند و  از دولت ایران خواستار آزادی یوسف ندرخانی شدند) که بعد از کلی فشار های داخلی و خارجی به دولت ایران این حکم به ده سال زندان تغییر کرد

این واضح است که در طول تاریخ از صدر اسلام تا دوران کنونی ، اسلام حتی یک بار هم پیام آور صلح و عدالت و ارامش نبوده است،و حتی برعکس همواره پیام‌آور خشونت و بی اخلاقی و جنگ و کشتار بوده است.

از دید اسلام و شخص محمد ،الله،کسانی را که مرتد بودند و به آیاتش معتقد نبودند به قتل رسانده است.

آیا میتوان پذیرفت، اسلام دینی عاقلانه و انسانی و اخلاق مدار و خواهان صلح و مدارا است؟

قطعا نمیتوان پذیرفت زیرا هیچ گاه در نزد بزرگان اسلام چیزی به عنوان مدارا و همدلی وجود

نداشته است و پیروانشان نیز بر این باورند که باید تمام غیر مسلمانان جهان به قتل برسند و

فقط اسلام‌گرایان در زمین باشند!

سوره اعراف آیه ۴  :

وَکَمْ مِنْ قَرْیَةٍ أَهْلَکْنَاهَا فَجَاءَهَا بَأْسُنَا بَیَاتًا أَوْ هُمْ قَائِلُونَ ﴿۴﴾

ترجمه: و چه بسیار شهرها(اجتماعات انسانی) که مردم آن را به هالکت رسانیدیم و در حالى که به

خواب شبانگاهى یا نیمروز رفته بودند عذاب ما به آنها رسید.

این آیه خود جوازیست برای اسلام‌گرایان تا غیر مسلمانان را نابود کنند و آنان را به قتل برسانند زیرا مسلمانان با خود نتیجه میگیرند که چون الله کسانی که به نبوت اعتقادی نداشته اند را به قتل رسانده است، پس مسلمانان نیز باید به تصریح قرآن از الله پیروی کنند و مخالفین خود را به قتل برسانند. این آیه چه پیام مثبتی میتواند برای بشریت داشته باشد؟ آیا جز این است که این آیه پیام قتل غیر مسلمانان را به اسلام‌گرایان میدهد؟

دقیقاً با استناد به همین آیات، داعش ، جمهوری اسلامی و سایر فرقه اسلامی ، غیر مسلمانان و مخالفین خود را به قتل میرسانند و با رعب و وحشت به مردمشان حکومت میکنند ،بارها دولت‌مردان ایران اعلام کردند تمامی ادیان در ایران قابل احترام ،و آزاد هستند،اما این هم فقط یک دروغ بود همانطور که قرآن از آنها خواسته بود،و همیشه می‌بینیم که اقلیت های مذهبی در ایران چقدر مورد ظلم و ستم قرار گرفتند،آنها حتی به مسلمانان سنی مذهب هم رحم نمیکنند وای به حال ادیان دیگر.

در كتاب فقه استدلالى در مورد مرتد(كسى كه از دين خارج شود) تنها اعلام خروج از دين براى كشته شدن كافى است.فقه استدلالی روشی برای بیان احكام شرعى که در آن، در کنار ذکر فتوا، دلایل فتوا نیز ارائه می‌شود. در این روش فقيه نظریات مختلف را نقل و نقد کرده و فتواى خود را با ذکر دلایل آن تبیین می‌کند.

در كتاب فقه استدلالى، ترجمه تحرير الروضه در شرح لمعه، از زبان پيامبر اسلام گفته شده است كه:هركسى كه دينش را تغيير دهد كشته ميشود.

متوليان اسلام با تحريف اين حكم ميگويند؛ كسى كه بر عليه دين محاربه كند حكمش اعدام است نه فقط خروج از دين،اما ميبينيد كه اين ادعا دروغی بيش نيست.

اما فاجعه آنجاست كه ميگويد: كودك نابالغ يا شخص ديوانه(كسى كه مشكل عقلى دارد) در صورت ارتداد، بايد تنبيه شوند.

آيا نويسنده اين احكام و دستورات فقهى ميتواند شخصى عاقل و باشعور باشد؟

اين همان دين صلح و صفاست كه پيامبر رحمت براى بشر به ارمغان آورده است.

وحشی گری و جنايت عليه بشريت تنها ثمره احكام اسلامى براى انسانهاست.

ادیسون احمدی

Visits: 132