Home / روانگە/ دیدگاە رسمی سدی / دیدار سازمان دمکراتیک یارسان (سدی) و حزب دموکرات کردستان عراق

دیدار سازمان دمکراتیک یارسان (سدی) و حزب دموکرات کردستان عراق

نمایندگانی از سازمان دمکراتیک یارسان متشکل از اقای علی اصغر خسروی سخنگو، برزو خسروی عضو کمیتە مرکزی و فرشید سلطانی عضو کمیته کشوری سوئد این سازمان روز پنجشنبه بیست و سوم مارس 2017 با هیئتی از حزب دموکرات کردستان عراق کمیتە سوئد دیدار و گفتگو کردند.

دیدار با یک دقیقه سکوت به یاد شهدای کردستان آغاز گردید و بعد از آن نمایندگان حزب دمکرات کردستان عراق با تاکید بر حفظ اتحاد میان کردها، خاطر نشان کردند که در این برحه حساس کنونی باید با حفظ همبستگی و دوری از برادر کشی، موانع بر سرراه آزادی و دمکراسی برداشتە شود. همچنین نمایندگان حزب دمکرات کردستان خواستار اتحاد هرچه بیشتر میان همه احزاب و گروه های کردی شدند. روابط دوستانه، مفید و استراتژیک آمریکا و کردها هم مورد بحث قرار گرفت.

سدی پ د ک

در ادامە، آقای علی اصغر خسروی سخنگوی سازمان دمکراتیک یارسان توضیح مختصری درباره تاریخ دین یاری و همچنین چگونگی تشکیل سازمان دمکراتیک یارسان (سدی) ارائه دادند. سخنگوی سدی سپس با بر شمردن اهداف سازمان خود، از جملە به رسمیت شناخته شدن دین یاری در قانون اساسی ایران، برخورداری کردها از حق تحصیل به زبان مادری، خواستار برخورداری مردم یارسان از حقوق یکسان با دیگر شهروندان در کشور مربوطە در تمام زمینه ها شدند. در این فرصت آقای خسروی وجود کمیته کشوری این سازمان در سوئد را بە اطلاع شرکت کنندەگان جلسە رسانید، کە این موضوع مورد استقبال آنان قرار گرفت.

در پایان جلسە نمایندگان حزب دمکرات کردستان عراق با اشاره به تشکیل کمیته مشترکی از تمامی احزاب سیاسی در چهار پارچه کردستان، از سازمان دمکراتیک یارسان نیز دعوت به عمل آورد که در این کمیته حضور یابد.

27.3.2017

سازمان دمکراتیک یارسان

YDO Cover bilde
سازمان دمکراتیک یارسان

Visits: 23