Home / بشیر امیرخانی / کشورهای اسلامی از جمله ایران و ترکیە، “دایەی مهربانتر از مادر” برای مسلمانان میانمار

کشورهای اسلامی از جمله ایران و ترکیە، “دایەی مهربانتر از مادر” برای مسلمانان میانمار

در روزهای گذشتە اخبار حاکی از برخورد ارتش میمانمار با مسلمانان شدە و در این خبرها ارتش و دولت میانمار بە نسل کشی مسلمانان متهم شدەاند. در پی این رویداد رجب طیب اردوغان و دولت جمهوری اسلامی بە شدت دولت میانمار را محکوم کردە و خواستار کمک بە مسلمانان میانمار شدند.
این یک بام و دو هوای دولت ایران و ترکیە تازگی ندارند و همیشە در هر کجا مسلمانی مورد حملە قرار گرفتە باشد، آنان شدیدا موضع گیری کردە و طرف مقابل را بە نسل کشی متهم کردەاند. شکی در آن نیست کە کشتن انسانها تحت هر نامی و زیر هر نامی محکوم است و نباید اتفاق بیافتد هرچند رئیس جمهور میانمار مسئله نسل کشی را رد کردە و گفتە کە ارتش و پلیس این کشور از طرف شورشیان ڕوهینگیا کە مسلمان هستند مورد حملە قرار گرفتەاند و اخبارهای منتشر شدە را اغراق آمیز خواند ولی حتی یک نفر هم کە کشتە شدە باشد محکوم و جای نگرانی است. اما تعجب اینجاست کە دولت رجب طیب اردوغان ملت کرد ترکیە کە اکثرا مسلمان هستند در داخل مملکت خود را نسل کش میکند، می سوزاند و حتی خانهای آنان را ویران میکند اما رجب طیب اردوغان سکوت پیشە میکند!! صدها سال است کە کرد مسلمان در داخل ترکیە سرکوب میشود و کسی از کشورهای مسلمان برادر دم برنمیآرند. دولت فاشیست جمهوری اسلامی نیز طی سی و شش سال ملتهای تحت حاکمیت خود کە اکثرا مسلمان هستند میکشد، اعدام و سنگسار میکند ولی حالا این دولت جنایتکار مدافع حقوق مردم مسلمان میانمار شدە است. نمیدانم مسلمان برای اینها مسلمان است یا مسلمان بودن هم فرق دارد?.
بە نظر من هم ترکیە وهم ایران بە جای این هیاهو کە خریداری ندارد بە مملکت خود رسیدگی کرده و حقوق مردمان داخل سرزمین خود  را رعایت کنند، بە حقوق بشر احترام بگذارند تا دیگران هم بە حرفهای آنها گوش بدهد. بی معنی تر از این نیست کە مردم داخل سرزمین خود را از هر جهت سرکوب کردە ولی دل برای مردمان سرزمینهای دیگر دلسوزی کنید.بشیر
فنلاند
٦.٩.٢٠١٧
[wpforms id=”4110″]