Home / پانل آزاد / بایکوت انتخابات فرمایشی بهترین گزینه برای مردم یارسان

بایکوت انتخابات فرمایشی بهترین گزینه برای مردم یارسان

یارسان مدیا
‏يكشنبه‏، 16‏ فوريه‏ 2020

سید پیمان پدرود:

همانطور که مستحضر هستید عواملی همچون ناآگاهی سیاسی و باورهای مذهبی عامه مردم باعث شد روحانیت و رجال مذهبی از این پارامترها سوء استفاده کرده و با حمایت قدرتهای بزرگ غربی بر موج اعتراضات و قیام مردمی سوار شوند و با گرفتن حاکمیت، انقلاب سال ۵۷ را به بیراهه جمهوری اسلامی هدایت نمایند‌. در همان ابتدای انقلاب با برگزیده شدن دین اسلام و مذهب تشیع به عنوان ایدئولوژی حاکمیت و تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی تکلیف بسیاری از مردم دارای اعتقادات غیر اسلامی و همچنین اقلیت های دینی مشخص شد و با مرز بندی های خودی و غیر خودی حاکمیت اقدام به سرکوب و پاکسازیهای قومیتی ، دینی و سیاسی نمود. همانطور که قبل از انقلاب حکومت و قدرت صرفا در دستان شاه بود در نظام جمهوری اسلامی نیز حاکمیت در انحصار ولی فقیه و نهادهای وابسته قرار گرفت و باعث شد نهادهای انتخابی همچون مجلس شورای اسلامی بنحوی انتصابی شوند و هیچگاه نمایندگان واقعی مردم به واسطه نظارت استصوابی و اختیارات شورای نگهبان امکان راهیابی به مجلس را پیدا نکنند. بنحویکه در گزینش آنها همواره مصالح و منافع جریانات وابسته به حکومت در نظر گرفته شده است و انتخاب مردم همواره محدود به گزینه ایی بین بد و بدتر از بین افراد وابسته و وفادار به نظام ولایی بوده است. در صورتیکه انتخابات آزاد یکی از اصول بنیادین مردم سالاری است، بدان معنا که مردم بتوانند بدون هیچ عذر و بهانه ایی به هرکسی بخواهند رای دهند، حتی اگر خواسته باشند یک فرد نامطلوب را انتخاب کنند و نظام با ترفند آنکه خیر و صلاح مردم را میخواهد حق محدود کردن انتخاب مردم را ندارد. اما مسئله مهمتر آنست که برخلاف شعار اولیه جمهوری اسلامی مجلس هیچگاه در راس امور نبوده و همواره قدرت در دست ولی فقیه و سپاه پاسداران بوده است و آنها هستند که برای مملکت تعیین تکلیف میکنند نه مجلس. پس انتخابات مجلس شورای اسلامی همواره نمایشی بوده و مجلس نیز صرفا فرمایشی و تحت سلطه نیروها و نهادهای وابسته به رهبری بوده است. بنابراین به نظر شما شرکت در چنین انتخاباتی آیا منطقی و عاقلانه است؟ انتخاباتی که صرفا باعث بهره برداری سیاسی برای نظام می شود و با تبلیغ و نشان دادن مشارکت مردم برای خود مشروعیت کسب نموده و حقانیت خود را در انظار جهانیان به نمایش می‌گذارند.

اما در این میان حق و حقوق مردم یارسان همواره بصورت مضاعف ضایع شده است. با وجود اینکه پیروان دین یاری (مردم یارسان) بزرگترین اقلیت دینی در ایران میباشند ، لیکن تاکنون هیچ نماینده ای در مجلس یا سایر نهادها نداشته اند . لذا تحریم انتخابات فرمایشی مجلس، بهترین گزینه برای اعتراض به پایمال شدن حقوق شهروندی مردم یارسان است.

در این راستا از سادات و بزرگان محترم یارسان نیز انتظار می‌رود دست کاندیداهای مجلس را که معمولا در این ایام جهت حمایت و کسب رای به دستبوسی آنها میروند پس زده و از هیچ‌یک از این فرصت طلبان سرسپره ولی فقیه حمایت نکنند. زیرا توصیه و حمایت آن بزرگواران بواسطه احترام و جایگاهشان در میان مردم یارسان، قطعا ملاک عمل قشر وسیعی قرار میگیرد. ضمن آنکه توجه به این نکته نیز مهم است که دین یاری برخلاف دین اسلام در عرصه سیاست قدم نگذاشته و صرفا مبانی اخلاقی و رفتاری فرد را شامل شده است.

سید پیمان پدرود

زمستان ۹۸

 

Visits: 473

4 comments

  1. I am truly thankful to the owner of this web page who has shared this enormous article at at this
    time. 2CSYEon cheap flights

  2. Hello There. I discovered your weblog the use of msn.
    That is a really neatly written article. I will make sure to bookmark it and return to learn more of
    your helpful info. Thanks for the post. I will certainly comeback.
    cheap flights 32hvAj4

  3. Thank you for the good writeup. It actually used
    to be a leisure account it. Look advanced to more added agreeable from you!
    By the way, how could we keep up a correspondence?

  4. What’s up, all is going perfectly here and ofcourse every one
    is sharing facts, that’s actually good, keep up writing.
    adreamoftrains website hosting services

دیدگاهتان را بنویسید