Home / پانل آزاد / سرگذشت مرتصی بهرامی نمونه دیگری از گستردگی تبعیضات علیه مردم یارسان

سرگذشت مرتصی بهرامی نمونه دیگری از گستردگی تبعیضات علیه مردم یارسان


یارسان مدیا
‏يكشنبه‏، 15‏ دسامبر‏ 2019

روز بە روز ابعاد جنایات رژیم حاکم بر ایران گستردە تر میشود و اکثریت مردم ایران قربانی سیاستهای مردم ستیزی این نظام جنایتکار هستند. یکی از پایە های قدرت این سردمداران جنایتکار اعمال تبعیض ناروا برعلیە اقلیتهای ملی و دینی در کشور است. مردم یارسان بخصوص جوانهای تحصیل کردە از ابتدای بە قدرت رسیدن این نظام تا بە امروز قربانیان درجە یک ناعدالتی این حکومت فاشیست بودەاند. در اینجا پای سخن یک جوان یارسانی می نشینیم کە با دور زدن تبعیض مذهبی توانستە است تحصیلات خود را ادامە دهد و نهایتا، بعد از فاش شدن تعلقات دینی دچار چە سرنوشتی میشود.

مرتصی بهرامی:
سلام. من مرتصی بهرامی از یارسانی های اهل همدانم. سال ۹۲ در کنکور دکتری رتبه ۸ را آوردم و بورسیه موسسه نوین دانشمند در دانشگاه تربیت مدرس تهران شدم. این موسسه از نهاد های زیر مجموعه بنیاد مستضعفان است. در مصاحبه های فراوان مجبور شدم به دروغ بگویم مسلمان شیعه هستم.

در دانشگاه استاد راهنمای من وقتی فهمید یارسانی هستم بدون این که علنی بگوید هر بار درصدد ایجاد مشکل بود تا کاری به جایی رسید که یا باید می ماندم و اخراج می شدم یا رها می کردم. پس ادامه تحصیل برایم ناممکن شد. پایم شکست و مجبور به پلاتین گذاری شدم. سال ۹۴ موسسه نوین دانشمند اقدام قانونی کرد تا در آن زمان ۷۵ میلیون تومان از من خسارت بگیرد. به امام جمعه و نماینده همدان در مجلس آقای خجسته و وزرات علوم مراجعه کردم تا به نحوی مشکلم حل شود اما کاری از پیش نرفت. حالا آن بنیاد مبلغ هنگفتی از من خسارت می خواهد.

از روزی که این مسئله رخ داد بیکارم. یعنی تا می فهمند یارسانی هستم فوری مرا دست به سر می کنند، به میراث فرهنگی، به شهرداری به دانشگاه رفتم اما هر بار جواب رد شنیدم چون تنها یارسانی ام. ۴ سال دانشجوی برتر دانشگاه بوعلی بودم و از نخبگان دانشگاه تهران. لطفا این سخنان من را پخش کنید تا هم مشکل من حل شود هم بقیه دچار چنین گرفتاری نشوند. درمانده ام و خواهان یارتان هستم. در ضمن حاضرم مدارک این ادعاها برایتان بفرسم. دیگر باکی از زندانی شدن ندارم.

مرتصی بهرامی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Visits: 57

دیدگاهتان را بنویسید